अंतकृत्: Difference between revisions
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<p class="SanskritText">धवला पुस्तक 6/1,9-9,216/490/1 अष्टकर्मणामंतं विनाशं कुर्वंतीति अंतकृतः। अंतकृतो भूत्वा सिज्झंति सिद्ध्यंति निस्तिष्ठंति निष्पद्यंते स्वरूपेणेत्यर्थः। बुज्झंति त्रिकालगोचरानंतार्थव्यंजनपरिणामात्मकाशेषवस्तुतत्त्वं बुद्ध्यंति अवगच्छंतीत्यर्थः। </p> | <p class="SanskritText"><span class="GRef"> धवला पुस्तक 6/1,9-9,216/490/1</span> अष्टकर्मणामंतं विनाशं कुर्वंतीति अंतकृतः। अंतकृतो भूत्वा सिज्झंति सिद्ध्यंति निस्तिष्ठंति निष्पद्यंते स्वरूपेणेत्यर्थः। बुज्झंति त्रिकालगोचरानंतार्थव्यंजनपरिणामात्मकाशेषवस्तुतत्त्वं बुद्ध्यंति अवगच्छंतीत्यर्थः। </p> | ||
<p class="HindiText">= जो आठ कर्मों का अंत अर्थात् विनाश करते हैं वे अंतकृत् कहलाते हैं। अंतकृत् होकर सिद्ध होते हैं, निष्ठित होते हैं व अपने स्वरूप से निष्पन्न होते हैं, ऐसा अर्थ जानना चाहिए। `जानते हैं, अर्थात् त्रिकालगोचर अनंत अर्थ और व्यंजन पर्यायात्मक अशेष वस्तु तत्त्व को जानते व समझते हैं'।</p> | <p class="HindiText">= जो आठ कर्मों का अंत अर्थात् विनाश करते हैं वे अंतकृत् कहलाते हैं। अंतकृत् होकर सिद्ध होते हैं, निष्ठित होते हैं व अपने स्वरूप से निष्पन्न होते हैं, ऐसा अर्थ जानना चाहिए। `जानते हैं, अर्थात् त्रिकालगोचर अनंत अर्थ और व्यंजन पर्यायात्मक अशेष वस्तु तत्त्व को जानते व समझते हैं'।</p> | ||
Revision as of 14:15, 3 November 2022
धवला पुस्तक 6/1,9-9,216/490/1 अष्टकर्मणामंतं विनाशं कुर्वंतीति अंतकृतः। अंतकृतो भूत्वा सिज्झंति सिद्ध्यंति निस्तिष्ठंति निष्पद्यंते स्वरूपेणेत्यर्थः। बुज्झंति त्रिकालगोचरानंतार्थव्यंजनपरिणामात्मकाशेषवस्तुतत्त्वं बुद्ध्यंति अवगच्छंतीत्यर्थः।
= जो आठ कर्मों का अंत अर्थात् विनाश करते हैं वे अंतकृत् कहलाते हैं। अंतकृत् होकर सिद्ध होते हैं, निष्ठित होते हैं व अपने स्वरूप से निष्पन्न होते हैं, ऐसा अर्थ जानना चाहिए। `जानते हैं, अर्थात् त्रिकालगोचर अनंत अर्थ और व्यंजन पर्यायात्मक अशेष वस्तु तत्त्व को जानते व समझते हैं'।